هزینه ۳۸ درصدی خانوار ها برای تامین مسکن در طول ماه-راهبرد معاصر

هزینه ۳۸ درصدی خانوار ها برای تامین مسکن در طول ماه

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: ۳۸ درصد از هزینه‌های خانوار در طول ماه صرف تامین مسکن می‌شود که باید با افزایش میزان تولید مسکن این هزینه‌ها کاهش و به استاندارد‌های جهانی برسد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۳ - ۲۸ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 18
کد خبر: ۲۵۰۴۳۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ داود بیگی نژاد نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران  با بیان اینکه طبق آمارهای رسمی اعلام شده از سوی مرکز پژوهش های مجلس همچنان شاهد افزایش هزینه های خانوار ها برای تامین مسکن هستیم گفت: طبق آمارهای اعلام شده همچنان نیمی از خانوارهای دهک دهم مسکن مناسب نداشته و دسترسی آنها به مسکن همچنان دشوار بوده است.

وی ادامه داد: طبق تعریف جهانی، یک خانوار شهری یا روستایی باید حداکثر ۳۰ درصد هزینه ماهانه‌اش را صرف تامین مسکن کند ،امادر ایران این رقم و آمارها با توجه به عقب ماندگی های موجود در بخش مسکن به 38 درصد در کشور رسیده است.

او بیان کرد: بیش از ۳۰ درصد هزینه مسکن یعنی،‌ دچار به فقر مسکن یا عدم دسترسی به مسکن مناسب و در استطاعت هستند و به نوعی ۵۶ درصد خانوارهای ایرانی در دهک دهم، «فقر مسکن» دارند. این رقم در دهک اول،‌ ۷۸ درصد است که وضعیت را بحرانی توصیف می‌کند.

بیگی نژاد تاکید کرد: در صورت افزایش میزان تولید مسکن و برابر شدن بحث عرضه و تقاضای مسکن بازار به تعادل رسیده و  ما شاهد بهبود و تقویت بازار مسکن خواهیم بود./باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده